Οι 10 στρατηγικές χειραγώγησης των μαζών !!!
Το κείμενο «οι 10 στρατηγικές
χειραγώγησης των μαζών» κυκλοφορεί μαζικά στο Διαδίκτυο σε διάφορες γλώσσες και
αποδίδεται στον ....
αμερικανό φιλόσοφο Noam Chomsky. Στις αρχές του... 2010, μεταφράζεται και στα ελληνικά, δημοσιεύεται σε πολλά μπλόγκς και οι αναρτήσεις και τα likes δίνουν και παίρνουν. Το συγκεκριμένο κείμενο σε χρόνο ρεκόρ ανακηρύσσεται σ’ ένα από τα πιο δημοφιλή κείμενα της παγκόσμιας μπλογκόσφαιρας.
αμερικανό φιλόσοφο Noam Chomsky. Στις αρχές του... 2010, μεταφράζεται και στα ελληνικά, δημοσιεύεται σε πολλά μπλόγκς και οι αναρτήσεις και τα likes δίνουν και παίρνουν. Το συγκεκριμένο κείμενο σε χρόνο ρεκόρ ανακηρύσσεται σ’ ένα από τα πιο δημοφιλή κείμενα της παγκόσμιας μπλογκόσφαιρας.
ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΤΥΧΑΙΑ !!!
Διαβάζοντας αυτό το κείμενο αντιλαμβάνεται εύκολα ο
καθένας ότι τίποτα από όσα συμβαίνουν σήμερα δεν έγινε τυχαία. Και στις δέκα
τεχνικές θα αναγνωρίσει κανείς τη δική του καθημερινότητα, τη δική του....πραγματικότητα
τα τελευταία χρόνια της ευημερίας μας.
Δικαίως συμπεραίνει κανείς ότι όλα εξελίχθηκαν όπως
ακριβώς τα είχαν σχεδιάσει.
Όλες οι τεχνικές εφαρμόστηκαν πάνω μας και σήμερα πια
μπορούμε να πούμε ότι αποδειχθήκαμε τα ιδανικά πειραματόζωα!
1. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ή ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ
Το θεμελιώδες στοιχείο του κοινωνικού ελέγχου
είναι η στρατηγική της απόσπασης της προσοχής ή η τεχνική της διασκέδασης που
έγκειται στην εκτροπή της προσοχής του κοινού από τα σημαντικά προβλήματα και
τις αποφασισμένες από τις οικονομικές και πολιτικές ελίτ αλλαγές μέσω της
τεχνικής συνεχόμενων αντιπερισπασμών, του αδιάκοπου καταιγισμού διασκεδαστικών και
ασήμαντων πληροφοριών.
Η τεχνική της διασκέδασης είναι επίσης απαραίτητη για να αποτραπεί το
κοινό από το να ενδιαφερθεί για ουσιαστικές πληροφορίες στους τομείς της
επιστήμης, της οικονομίας, της ψυχολογίας, της νευροβιολογίας και της
κυβερνητικής.
«Διατηρήστε την προσοχή του κοινού αποσπασμένη, αποπροσανατολισμένη
μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμάλωτη θεμάτων που δεν έχουν
καμία πραγματική σημασία. Διατηρήστε το κοινό απασχολημένο, τόσο πολύ ώστε να
μην έχει καθόλου χρόνο να σκεφτεί – να
επιστρέφει πίσω στο αγρόκτημα, όπως τα υπόλοιπα ζώα»
(απόσπασμα από το κείμενο: Αθόρυβα όπλα για ήρεμους πολέμους).
2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ - ΠΑΡΟΧΗ ΛΥΣΕΩΝ
Αυτή η μέθοδος καλείται επίσης «πρόβλημα-αντίδραση-λύση». Δημιουργείται
ένα πρόβλημα, μια προβλεφθείσα «κατάσταση» για να υπάρξει μια κάποια αντίδραση
από τον κόσμο, με σκοπό αυτός ο ίδιος να ορίσει τα μέτρα που η εξουσία θέλει να
τον κάνει να δεχτεί.
Πρώτα δημιουργείτε ένα πρόβλημα,
μια «έκτακτη κατάσταση» για την οποία μπορείτε να προβλέψετε ότι θα προκαλέσει
μια συγκεκριμένη αντίδραση του κοινού, ώστε το ίδιο να ζητήσει εκείνα τα μέτρα
που εύχεστε να το κάνετε να αποδεχτεί.
Για παράδειγμα: Αφήνεται να ξεδιπλωθεί και να ενταθεί η αστική βία ή
οργανώνονται αιματηρές επιθέσεις με συμπλοκές που αποσκοπούν στο να απαιτήσει ο
κόσμος νόμους ασφαλείας και πολιτικές εις βάρος των ελευθεριών του. Ή ακόμα:
Δημιουργούν μία οικονομική κρίση ώστε να γίνει αποδεκτή ως αναγκαίο κακό η
υποχώρηση των κοινωνικών δικαιωμάτων και η διάλυση των δημόσιων υπηρεσιών.
3. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ή Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ
Για να γίνουν αποδεκτά διάφορα
απαράδεκτα μέτρα, αρκεί η σταδιακή εφαρμογή τους κατά «φθίνουσα κλίμακα» λίγο
λίγο επί κάποια έτη. Κατά αυτόν τον τρόπο επιβλήθηκαν τις δεκαετίες του ΄80 και
΄90 οι δραστικά νέες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες (νεοφιλελευθερισμός):
ανύπαρκτο κράτος, ιδιωτικοποιήσεις, ανασφάλεια, ελαστικότητα, μαζική ανεργία,
μισθοί που δεν εξασφαλίζουν ένα αξιοπρεπές εισόδημα. Τόσες αλλαγές που θα είχαν
προκαλέσει επανάσταση αν είχαν εφαρμοστεί μονομιάς αιφνιδίως και βίαια.
4. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΒΟΛΗΣ
Ένας άλλος τρόπος για να γίνει αποδεκτή μια αντιλαϊκή απόφαση είναι να
την παρουσιάσουν ως «επώδυνη και αναγκαία», εξασφαλίζοντας τη συγκατάβαση του
λαού τη δεδομένη χρονική στιγμή και εφαρμόζοντάς τη στο μέλλον. Είναι πάντοτε πιο
εύκολο να γίνει αποδεκτή μια μελλοντική θυσία απ’ ό,τι μία άμεση. Κατά πρώτον
επειδή η προσπάθεια δεν καταβάλλεται άμεσα και κατά δεύτερον επειδή το κοινό, η
μάζα, πάντα έχει την τάση να ελπίζει αφελώς ότι «τα πράγματα θα φτιάξουν στο
μέλλον» και ότι οι απαιτούμενες θυσίες θα αποφευχθούν. Αυτό δίνει περισσότερο
χρόνο στο κοινό να συνηθίσει στην ιδέα των αλλαγών και να τις αποδεχτεί μοιρολατρικά
με παραίτηση όταν φτάσει το πλήρωμα του χρόνου για την τέλεσή της..
5. ΑΠΕΥΘΥΝΣΗ ΛΟΓΟΥ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΑΝ ΑΥΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η πλειονότητα των διαφημίσεων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό
χρησιμοποιούν αφηγηματικό λόγο, επιχειρήματα, προσωπικότητες και τόνο φωνής,
όλα ιδιαίτερα παιδικά, πολλές φορές σαν ο θεατής να ήταν μικρό παιδάκι ή
διανοητικά καθυστερημένος. Όσο περισσότερο θέλουν να εξαπατήσουν το θεατή τόσο
πιο πολύ υιοθετούν έναν παιδιάστικο τόνο. Γιατί; «Αν κάποιος απευθύνεται σε ένα
άτομο σαν αυτό να ήταν 12 χρονών ή και μικρότερο, αυτό λόγω της υποβολής είναι
πολύ πιθανό να τείνει σε μια απάντηση ή αντίδραση απογυμνωμένη από κάθε κριτική
σκέψη, όπως αυτή ενός μικρού παιδιού» (βλ.
Αθόρυβα όπλα για ήρεμους πολέμους).
6. ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ
Η τεχνική του να απευθύνεται κανείς στο συναίσθημα μάλλον παρά στη
λογική. Η χρήση του συναισθήματος είναι
μια κλασική τεχνική προκειμένου να επιτευχθεί βραχυκύκλωμα στη ορθολογιστική λογική
ανάλυση και στην κριτική σκέψη - αντίληψη των ατόμων. Από την άλλη, η χρήση του
φάσματος των συναισθημάτων ανοίγει την πόρτα για την πρόσβαση στο ασυνείδητο
και την εμφύτευση ιδεών, επιθυμιών, φόβων, καταναγκασμών ή την προτροπή για
ορισμένες συμπεριφορές.
7. Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ, ΣΤΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΟΗΣΙΑ
Κάντε το κοινό να είναι ανήμπορο να κατανοήσει τις μεθόδους και τις
τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο και τη σκλαβιά του, για την
υποδούλωσή του. «Η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στις κατώτερες
κοινωνικές τάξεις πρέπει να είναι η φτωχότερη και μετριότερη δυνατή, έτσι ώστε
το χάσμα της άγνοιας που χωρίζει τις κατώτερες τάξεις από τις ανώτερες να μη γίνεται αντιληπτό από τις κατώτερες, να είναι δηλαδή και να παραμένει αδύνατον να
γεφυρωθεί» (βλ. Αθόρυβα όπλα για ήρεμους
πολέμους).
8. ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ
Προωθήστε στο κοινό την ιδέα ότι
είναι «cool» ό,τι είναι ανόητο,
φτηνιάρικο και
ακαλλιέργητο, ότι είναι της μόδας να είσαι ηλίθιος, χυδαίος και
αμόρφωτος.
9. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΕΝΟΧΗΣ
ή Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΟΥ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑΣ ΤΗΝ ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΧΗ
Κάντε τα άτομα να πιστέψουν ότι αυτά και μόνον αυτά είναι ένοχα για την
κακοτυχία τους, εξαιτίας της ανεπάρκειας της νοημοσύνης τους, των ικανοτήτων ή
των προσπαθειών τους. Έτσι, τα άτομα αντί να εξεγείρονται ενάντια στο
οικονομικό σύστημα, υποτιμούν τους εαυτούς τους και νιώθουν ενοχές,
αυτο-ενοχοποιούνται, κατάσταση που περιέχει τα σπέρματα της νευρικής
κατάπτωσης, μια γενικευμένης κατάστασης κατάθλιψης, η οποία ενέχει μεταξύ άλλων
και το αποτέλεσμα της αποχής από οποιασδήποτε δράση. Και χωρίς τη δράση, δεν
υπάρχει επανάσταση !!
10. ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠ’ Ο,ΤΙ ΑΥΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ
ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ
Κατά τα τελευταία 50 χρόνια, η
ταχεία, η κατακλυσμιαία πρόοδος της επιστήμης έχει δημιουργήσει ένα αυξανόμενο
κενό μεταξύ των γνώσεων του κοινού και εκείνων που κατέχουν και χρησιμοποιούν
οι κυρίαρχες, οι ιθύνουσες ελίτ. Χάρη στη βιολογία, στη νευροβιολογία και στην
εφαρμοσμένη ψυχολογία, το σύστημα έχει επιτύχει μια εξελιγμένη κατανόηση του
ανθρώπινου όντος, και από την άποψη της σωματικής φυσιολογίας και από την άποψη
της ψυχολογίας. Το σύστημα έχει καταφέρει να γνωρίζει καλύτερα τον «μέσο
άνθρωπο» απ’ ό,τι αυτός ο ίδιος γνωρίζει τον εαυτό του. Αυτό σημαίνει ότι στις
περισσότερες περιπτώσεις το σύστημα ασκεί μεγαλύτερο έλεγχο και επιβάλλεται με
μια μεγαλύτερη ισχύ, εξουσία πάνω στα άτομα, μεγαλύτερη από αυτήν που τα ίδια τα
άτομα ασκούν στους εαυτούς τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου