Κανόνες
ορθής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο
Όπως κάθε χώρος, έτσι και το
Διαδίκτυο έχει τους ......
δικούς του κανόνες για το ποια συμπεριφορά θεωρείται αποδεκτή αλλά και για το ποια απαράδεκτη.
δικούς του κανόνες για το ποια συμπεριφορά θεωρείται αποδεκτή αλλά και για το ποια απαράδεκτη.
Εμείς είμαστε υπεύθυνοι για να διδάξουμε στους μαθητές μας αυτή τη
συμπεριφορά αλλά και τους κανόνες για μια ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο. Θα
πρέπει ακόμη να τους μάθουμε πώς να προστατεύουν τα προσωπικά τους δεδομένα
από κακόβουλους χρήστες.
|
Στην επικοινωνία μέσω του
Διαδικτύου ισχύουν κάποιοι κανόνες καλής συμπεριφοράς, όπως και στην πραγματική
ζωή, και οφείλουμε να τους ακολουθούμε αν θέλουμε να αναπτύξουμε ουσιαστικές
σχέσεις συνεργασίας μέσω του Διαδικτύου.
Οι κανόνες αυτοί αφορούν
κυρίως το chat, το e-mail και το forum, αλλά μπορούν να επεκταθούν σε όλες τις
νέες μορφές χρήσεις του Internet (blogs, social networks κ.λπ.).
Εστιάζοντας την προσοχή μας στο Web 2.0 αναφέρουμε στο σημείο αυτό τους
βασικότερους κανόνες καλής συμπεριφοράς, που θα σας βοηθήσουν να έχετε μία γόνιμη
και ευχάριστη σχέση με τους συνεργάτες σας (είτε αυτοί είναι μαθητές σας, είτε
συνάδελφοί σας), έτσι όπως περιγράφονται από την Ένωση Ελλήνων Χρηστών
Internet.
Για μια καλή επικοινωνία...
Ακολουθούμε κάποιους κανόνες καλής συμπεριφοράς;
Τι σας προτείνουμε :
Μετριοπάθεια: Όποια άποψη και αν υποστηρίζουμε πάντα θα υπάρχει κάποιος που έχει
σοβαρούς λόγους, ή νομίζει πως έχει σοβαρούς λόγους, να υποστηρίζει το
αντίθετο. Γι' αυτό αντί να πούμε: «Ο Αρμαγεδδών ήταν απαίσια ταινία» καλύτερο
είναι να γράψουμε: «Εμένα ο Αρμαγεδδών δεν μου άρεσε». Όσο πιο απόλυτη η δήλωσή
σας τόσο πιο πιθανό είναι να αρχίσετε να λαμβάνετε flames (επιθετικά μηνύματα
από τρίτους).
Ευγένεια: Μη ξεχνάτε πως υπάρχουν λέξεις και εκφράσεις που μπορούν να ερμηνευτούν με
πολλούς διαφορετικούς τρόπους (ειδικά αν δεν γράφετε στη μητρική σας γλώσσα).
Προσπαθήστε να είστε πολύ περισσότερο ευγενικοί απ' ότι σε μια συνηθισμένη
ζωντανή «συζήτηση» αφού η απουσία άλλων στοιχείων (τόνος φωνής, έκφραση
προσώπου κ.λπ.) οδηγεί πολύ εύκολα σε παρανοήσεις (κάποτε έστειλα ένα email
επαινώντας κάποιον και νόμιζε πως τον κορόιδευα).
Περίσκεψη: Ξαναδιαβάστε αυτό που γράψατε πριν το στείλετε και αυτό που σας έστειλαν
πριν απαντήσετε. Ένας απίστευτος αριθμός καυγάδων ξεκινούν κυριολεκτικά άνευ
λόγου και αιτίας (από παρανοήσεις όπου ο ένας έγραψε το Χ και ο άλλος κατάλαβε
το Ψ).
Προσαρμοστικότητα: Κάθε χώρος, mailing list, Usenet
group ή chat room έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες. Υπάρχουν συζητήσεις που
μπορεί να είναι απόλυτα αποδεκτές σε ένα χώρο αλλά απαράδεκτες σε έναν άλλο.
Γι' αυτό, κάθε φορά που συμμετέχετε σε ένα νέο χώρο, προτιμήστε να περάσετε
λίγο χρόνο παρακολουθώντας τους άλλους για να καταλάβετε το πνεύμα των
συζητήσεων.
Μετριοφροσύνη: Δεν ξέρετε πόσο πιο ειδικός από σας μπορεί να είναι αυτός με τον οποίο
μιλάτε. Μπορεί να είστε συγγενής καρδιοπαθή, άρα ξέρετε κάποια πράγματα, και να
βρεθείτε να συζητάτε με ένα γιατρό, που μάλλον ξέρει περισσότερα.
Ιεραρχία: Ο list ή group owner και ο moderator είναι οι αδιαμφισβήτητοι αρχηγοί και
σπανιότατα θα σας υποστηρίξει κανείς αν τους πάτε κόντρα.
Θάρρος: Όχι για να τσακωθείτε, αλλά για να παραδεχθείτε τα λάθη σας. Όσο πιο
έντονα υποστηρίζετε κάποιο λάθος σας τόσο πιο ανόητος φαίνεστε.
Κατανόηση: Η κοινωνία μας χρειάστηκε αιώνες
για να βρει και να καθιερώσει τους σημερινούς κανόνες καλής συμπεριφοράς. Είναι
φυσιολογικό στο δίκτυο να υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ακόμη δεν ξέρουν πώς
πρέπει να συμπεριφέρονται. Θεωρείστε τους κακότροπους ανθρώπους και όχι σαν
αγενείς αλλά σαν αρχάριους και προσπαθήστε να τους βοηθήσετε να μάθουν να
ξεχωρίζουν το σωστό από το λάθος, χωρίς βέβαια να κάνετε τους έξυπνους.
Συναδελφικότητα: Οι χρήστες του Internet εξερευνούν ένα καινούριο χώρο που εξακολουθεί να
έχει μυστικά ακόμη και για τους πιο πεπειραμένους. Αυτή η αίσθηση του «νέου
συνόρου» φέρνει μαζί τους ανθρώπους του δικτύου πιο κοντά και τους κάνει πιο
δεκτικούς στην επικοινωνία. Στο δίκτυο μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια από έναν
άγνωστο ακριβώς όπως μπορείτε να σταματήσετε κάποιον άγνωστο στο δρόμο και να
τον ρωτήσετε που βρίσκεται η οδός Χ. Για να διατηρήσουμε αυτό το όμορφο πνεύμα
προσπαθήστε να μην κάνετε κατάχρηση της καλής διάθεσης των άλλων, ζητώντας συνέχεια
βοήθεια για ό,τι σας απασχολεί, και προσπαθήστε να μην παίρνετε αλλά να δίνετε
κιόλας βοηθώντας κι εσείς με τη σειρά σας όσους μπορείτε.
Προσωπική Επαφή: Μην τσακώνεστε ποτέ μέσω δικτύου.
Τα γραπτά αποθηκεύονται σε σκληρούς δίσκους και μένουν για καιρό να μας
θυμίζουν τα σκληρά λόγια που γράψαμε ή μας έγραψαν. Αφού τελειώσει η διαμάχη,
διαγράψτε ότι σας είπαν για να μην δηλητηριάσει τις σχέσεις σας στο μέλλον.
Και, αν πρέπει οπωσδήποτε να καυγαδίσετε, φροντίστε να το κάνετε από το
τηλέφωνο. Τα λόγια χάνονται και δεν θα στοιχειώσουν τις σχέσεις σας στο μέλλον.
Κανόνες καλής
συμπεριφοράς στα emails
"Το διάβασμα είναι σαν να επιτρέπετε σε κάποιον να
σας μιλάει για ώρα, ενώ σας αρνείται το δικαίωμα να απαντήσετε" Ed Howe
Τα μηνύματα ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου είναι ο πιο άμεσος τρόπος επικοινωνίας. Όταν κάνουμε χρήση των
τεχνολογιών Web 2.0 για επικοινωνία και συνεργασία, οι κανόνες που ισχύουν
είναι οι ίδιοι που ισχύουν και για τα email.
Πολλές φορές, δηλαδή, διαπιστώνουμε
ότι πολλά προβλήματα ή παρεξηγήσεις ξεκίνησαν από ένα email...
Έτσι λοιπόν, θεωρούμε απαραίτητο να αναφερθούμε σε μια δεοντολογία που
ακολουθούν όσοι ξέρουν να επικοινωνούν σωστά μέσω του Διαδικτύου.
Τι πρέπει να προσέχουμε όταν γράφουμε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου ( email.)
Το mail πρέπει πάντοτε να έχει θέμα (subject). Ποτέ, μα ποτέ, δεν στέλνουμε
email χωρίς θέμα ή χωρίς σωστό θέμα (σωστό είναι το θέμα/τίτλος που μέσα σε 3 -
5 λέξεις περιγράφει το περιεχόμενο του email).
Ακολουθούν ορισμένα παραδείγματα:
Λάθος
|
Σωστό
|
Σχόλια
|
Απάντηση
|
Re: Σημερινή συνάντηση
|
Το αρχικό mail είχε θέμα σημερινή συνάντηση και κρατήσαμε το ίδιο και
στην απάντησή μας (το Re: το έβαλε αυτόματα το πρόγραμμα του mail).
|
Re: Ιστορικά
|
Μέγας Αλέξανδρος
|
Το αρχικό mail αναφερόταν σε πολλά πράγματα. Απαντάμε όμως μόνο για ένα
από αυτά και γι' αυτό αλλάζουμε το αρχικό subject που ήταν: «Ιστορικά».
Μερικές φορές ακολουθούμε και τη μορφή: «Μέγας Αλέξανδρος: Ιστορικά»
(αναφέρουμε και το παλαιό subject).
|
Είδηση
|
Φτηναίνουν τα αυτοκίνητα
|
Βοηθείστε τον παραλήπτη να καταλάβει αν τον ενδιαφέρει το email ή όχι.
|
Τα αγαπημένα μου
|
Τα αγαπημένα μου τραγούδια
|
Ένα ελλειπές θέμα είναι το ίδιο άχρηστο, όπως και το να μην υπάρχει
καθόλου θέμα
|
Ζήσε Μάη μου...
|
Φθηνά αυτοκίνητα: Ζήσε Μάη μου...
|
Αποφύγετε τα λογοπαίγνια και τις έξυπνες ατάκες στο subject. To subject
πρέπει να είναι όσο πιο απλό και περιγραφικό γίνεται
|
Πρόταση του ΕΚΑ
|
Πρόταση Εργατικού Κέντρου Αθήνας
|
Αποφύγετε τα αρχικά εκτός αν είναι κάτι πάρα πολύ γνωστό
|
Ερώτηση
|
Που μπορώ να βρω πληροφορίες για τον Αριστοτέλη;
|
Ακόμη και αυτός που απευθύνεστε ξέρει την απάντηση δεν θα ενδιαφερθεί να
μάθει τι ρωτάτε.
|
????#$%&&??@*%
|
synanthsh
|
Μην βάζετε ελληνικούς χαρακτήρες στο subject όταν στέλνετε μηνύματα σε
mailing lists ή σε ανθρώπους που δεν είστε βέβαιοι πως μπορούν να τα
διαβάσουν. Ακόμη και αν ο παραλήπτης μπορεί να διαβάσει ελληνικά, υπάρχει
πολύ μεγάλος κίνδυνος οι χαρακτήρες να αλλοιωθούν από κάποιον από τους
κόμβους που διαχειρίστηκαν το mail, πριν αυτό παραδοθεί στον τελικό παραλήπτη
του (αυτός ο κίνδυνος υπάρχει και για το κυρίως σώμα, body, του μηνύματος
αλλά είναι πια αμελητέος
|
………………………………………
Τι πρέπει να αποφεύγουμε.
όταν στέλνουμε
ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ( email.).
Διαβάστε όσα ακολουθούν και σκεφτείτε:
Πόσα από αυτά τα
γνωρίζατε ήδη;
Πόσα από αυτά τα
έχετε κάνει σε κάποιο μήνυμα;
Σωστή παραγραφοποίηση Πολλές φορές τα email γράφονται με
μεγάλη ταχύτητα και περιέχουν ορθογραφικά λάθη και ασυνταξίες. Αν και αυτό
είναι κακό και μειώνει την αξία των μηνυμάτων σας, δεν θεωρείται από τους
περισσότερους σαν κάτι το τραγικό. Ωστόσο υπάρχουν και όρια. Ποτέ μη γράφετε
μεγάλες παραγράφους (πάνω από 3 - 5 γραμμές) και μην ξεχνάτε τα τις χωρίζετε
πάντα με μια κενή γραμμή.
Μην προωθείτε προσωπικά
email σε mailing lists. Πρέπει να σέβεστε πάντοτε το
απόρρητο της αλληλογραφίας των άλλων. Αν κάποιος σας έστειλε ένα προσωπικό
μήνυμα μην το κοινοποιείτε ποτέ σε τρίτους χωρίς την άδειά του.
Μην κάνετε reply
ξαναστέλνοντας όλο το αρχικό μήνυμα Η απάντησή σας πρέπει να περιέχει
μόνο τα μέρη που σχολιάζετε (ειδικά αν σας έστειλαν ένα κατεβατό 3 σελίδων και
η απάντησή σας είναι: "συμφωνώ").
Μην κάνετε δοκιμές σε mailing lists Εκτός βέβαια αν είστε το list owner
ή ο moderator. Αν θέλετε να δοκιμάσετε αν δουλεύει η λίστα στείλτε ένα θέμα για
συζήτηση (αν δεν έχετε να συζητήσετε τίποτε καλύτερα να μην κάνετε και τίποτε).
Αν το μήνυμα φτάσει τότε η λίστα δουλεύει κανονικά.
Αποφύγετε το χιούμορ Δεν μεταφέρεται καλά με το email
και μπορεί να οδηγήσει σε παρανοήσεις.
Βεβαιωθείτε πως οι άλλοι
καταλαβαίνουν αυτά που γράφετε Αποφύγετε τα smilies αν δεν είστε βέβαιοι πως οι παραλήπτες σας θα τα
καταλάβουν. Το ίδιο ισχύει και για τις ιδιόμορφες εκφράσεις. Για παράδειγμα η
λέξη lame (ανάπηρος) είναι αρκετά συνηθισμένη μεταξύ των hackers, αλλά πολύ
«βαριά» για τους υπόλοιπους ανθρώπους.
Γράφετε σαν να σας ακούει όλος ο
κόσμος Με άλλα λόγια, προσέχετε τι λέτε. Το mail σας μπορεί να προωθηθεί αλλού
χωρίς την έγκρισή σας ή να αποθηκευτεί σε κάποιο archive και να είναι ορατό σε
αναζητήσεις μέσω των εργαλείων αναζήτησης για χρόνια ολόκληρα. Μπορεί ακόμη να
διαβαστεί από ανθρώπους εκτός του κύκλου σας (π.χ. από Σκωτσέζους που μπορεί να
μην εκτιμήσουν καθόλου τα ανέκδοτά σας για την τσιγκουνιά τους).
Μην τσακώνεστε ποτέ μέσω e-mail Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
μεγεθύνει και συχνά αλλοιώνει τη σημασία όσων λέτε. Ακόμη, τα λόγια σας μπορεί
να μη διαγραφούν ποτέ στοιχειώνοντας για πάντα τη σχέση σας με ανθρώπους που
έτυχε να τσακωθούν σήμερα μαζί σας αλλά θα μπορούσαν αύριο να γίνουν φίλοι και
συνεργάτες σας. Γι' αυτό, αν θέλετε να τσακωθείτε προτιμήστε να το κάνετε
αυτοπροσώπως ή μέσω τηλεφώνου.
Μην χρησιμοποιείτε το
email της δουλειάς για προσωπική χρήση Μπορεί εύκολα να θεωρηθούν τα μηνύματά σας ως επίσημη πολιτική της
εταιρείας στην οποία εργάζεστε.
Αποφύγετε τα ορθογραφικά
και συντακτικά λάθη Αντίθετα απ' ό,τι πιστεύει ο πολύς κόσμος, τίποτε δεν περνάει απαρατήρητο.
Ένα κακογραμμένο κείμενο χάνει μεγάλο μέρος από την πειθώ του και γίνεται
κουραστικό στην ανάγνωση.
Μην περιμένετε πως οι
άνθρωποι που χρησιμοποιούν το Internet είναι διαφορετικοί από τον υπόλοιπο
κόσμο Οι βλάκες θα συνεχίσουν να είναι βλάκες και οι φανατικοί θα παραμείνουν
φανατικοί. Προσπαθήστε να πάρετε τους αναποφάσιστους με το μέρος σας και
αποδεχθείτε πως υπάρχουν άνθρωποι που ποτέ δεν θα παραδεχθούν πως έχετε δίκιο.
Μην αφήνετε μια συζήτηση
να κρατάει για πάντα Μετά το τρίτο ή, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, το τέταρτο email σας για το
ίδιο θέμα οι άλλοι θα σταματήσουν να σας διαβάζουν. Σεβαστείτε τα mailboxes
τους και, κυρίως, τον χρόνο σας. Προτιμήστε να ασχοληθείτε με κάτι άλλο.
Χρησιμοποιήστε την κοινή
λογική Κανένας κανόνας δεν είναι απόλυτος. Αν όμως βασίζεστε στην ευγένεια και
στην ειλικρίνεια δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα.
………………………………………………………
Κανόνες ασφάλειας για
μαθητές
Το www.saferinternet.gr, ο διαδικτυακός τόπος του
Ελληνικού Κόμβου Ασφαλούς Διαδικτύου δίνει συμβουλές τόσο για μικρούς όσο και
για μεγάλους για ασφαλές σερφάρισμα.
Ας διαβάσουμε αυτές τις συμβουλές και ας τις μεταφέρουμε στους
μαθητές μας.
Κανόνας
1ος Εάν πρόκειται να συναντήσετε άτομα που
γνωρίσατε από το Διαδίκτυο, η συνάντηση πρέπει να πραγματοποιείται οπωσδήποτε
σε δημόσιο χώρο και οι γονείς σας να είναι παρόντες.
Κανόνας 2ος Δεν πρέπει να δίνετε μέσω του
Διαδικτύου τη διεύθυνση της κατοικίας σας, τον αριθμό τηλεφώνου σας, το όνομα
του σχολείου σας ή τη φωτογραφία σας.
Κανόνας 3ος Δεν πρέπει να δίνετε σε κανέναν τον
κωδικό πρόσβασης του λογαριασμού που έχετε στο Διαδίκτυο (διότι θα μπορούσαν να
προφασιστούν ότι είστε εσείς ή να διαβάσουν τα ηλεκτρονικά μηνύματά σας).
Κανόνας 4ος Δεν πρέπει να δίνετε ποτέ τον
κωδικό σας ή τον αριθμό πιστωτικής κάρτας ή τραπεζικού λογαριασμού σε κανέναν,
εάν οι γονείς σας δεν το γνωρίζουν, γιατί τα άτομα αυτά μπορεί να σας κλέψουν.
Κανόνας 5ος Τα άτομα που γνωρίζετε στο
Διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι. Αυτό ισχύει ακόμη
γι' αυτούς με τους οποίους αλληλογραφείτε. Πιθανόν να θέλουν να σας
εξαπατήσουν.
Κανόνας 6ος Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά
τη διάρκεια συνομιλίας σε chat rooms. Χρησιμοποιείτε χώρους συνομιλίας που
είναι μόνο για παιδιά της ηλικίας σας.
Κανόνας 7ος Είναι καλό να θυμάστε ότι, εάν
κάποιος σας προσφέρει κάτι που σας φαίνεται υπερβολικό για να είναι αλήθεια,
ίσως να πρόκειται για κάποιο τέχνασμα!
Κανόνας 8ος Πρέπει οπωσδήποτε να αποφεύγετε
τους κόμβους που είναι για τους «άνω των 18 ετών». Οι προειδοποιήσεις υπάρχουν
για να σας προστατέψουν. Οι κόμβοι για τους ενήλικους μπορεί ορισμένες φορές να
κοστίσουν πολύ ακριβά στον τηλεφωνικό λογαριασμό σας.
Κανόνας 9ος Δεν πρέπει να ενεργοποιείτε τους
συνδέσμους του Διαδικτύου που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά μηνύματα ούτε να
ανοίγετε τα προσαρτήματα των ηλεκτρονικών μηνυμάτων που προέρχονται από άτομα
που δεν γνωρίζετε ήδη και δεν εμπιστεύεστε.
Κανόνας 10ος Το ίδιο ισχύει και για την λήψη
αρχείων από κόμβους του Διαδικτύου. Δεν πρέπει να τα ανοίγετε, εκτός και εάν
προέρχονται από κόσμο που γνωρίζετε και εμπιστεύεστε. Πιθανόν να μεταδοθεί ιός
στον υπολογιστή σας ή σε κάποιο άλλο αρχείο, που θα μπορούσε να τον βλάψει ή να
τον καταστρέψει.
Κανόνας 11ος Εάν κάποιος σας στείλει ένα απρεπές
μήνυμα ή μια απρεπή εικόνα, σταματήστε αμέσως τη συνομιλία και αναφέρετε το
γεγονός στους γονείς σας.
Κανόνας 12ος Μην ανοίγετε ηλεκτρονικό
ταχυδρομείο από άτομα που δεν γνωρίζετε, γιατί μπορούν να μεταδώσουν ιούς στον
υπολογιστή σας.
……………………………………………………
Προτάσεις ασφαλούς χρήσης
του διαδικτύου για τους εκπαιδευτικούς
Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο αποτελεί το βασικό
παροχέα δικτυακών υπηρεσιών στην εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να
χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες του ΠΣΔ για να υποστηρίξουν το έργο τους. Πολλές
από τις υπηρεσίες του ΠΔΣ μπορούν οι εκπαιδευτικοί να τις εντάξουν και στην
καθημερινή τους διδασκαλία.
Στο
σημείο αυτό θα παραθέσουμε τις συμβουλές του ΠΣΔ προς τους εκπαιδευτικούς για
ασφαλή χρήση του διαδικτύου.
Προτάσεις ασφαλούς χρήσης προς τους εκπαιδευτικούς,
από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
|
Πιστεύουμε ότι οι εκπαιδευτικοί θα
πρέπει να είναι ενημερωμένοι για την σύγχρονη δικτυακή πραγματικότητα, τις
δυνατότητες και τους κινδύνους που υπάρχουν. Να
είναι ενημερωμένοι τι κάνουν τα παιδιά στο διαδίκτυο (Internet) και με τι σκοπό
το χρησιμοποιούν.
Σας προτείνουμε να διαβάσετε προσεκτικά τις
συστάσεις μας προς τους μαθητές. Οι συστάσεις αυτές αφορούν όχι μόνο τους
μαθητές αλλά σε μεγάλη έκταση τον κάθε χρήστη του διαδικτύου. Οι πιο πάνω αρχές
θα πρέπει να εφαρμόζονται στο περιβάλλον του σχολικού εργαστηρίου.
§ Πιστεύουμε ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να επιβλέπουν τους μαθητές κατά
την χρήση του διαδικτύου στο σχολικό εργαστήριο ή την σχολική τάξη. Με τις
ενέργειες και το παράδειγμά τους μπορούν να προωθήσουν στην πράξη τις πρακτικές
καλής χρήσης του Internet και των διαδικτυακών υπηρεσιών γενικότερα.
·
Πρακτικά οι εκπαιδευτικοί μπορούν:
o
Να κάνουν μια συζήτηση με τους
μαθητές στο επίπεδο της τάξης, και μια συμφωνία στη συνέχεια, για την χρήση του
Internet
o
Να δημιουργήσουν τη δική τους λίστα
με προτεινόμενες σελίδες με κατάλληλο περιεχόμενο που θα αναδεικνύει τις
ανθρώπινες αξίες και θα προάγει το γνωστικό και πνευματικό επίπεδο των μαθητών.
o
Να διδάσκουν τους μαθητές να μην
δίνουν ποτέ προσωπικά στοιχεία και πληροφορίες
o
Να επιβλέπουν την χρήση των
υπολογιστών με σύνδεση στο Internet από τους μαθητές
o
Να ελέγχουν τα bookmarks
(Αγαπημένα) και το Ιστορικό (το history) του προγράμματος φυλλομετρητή
(browser) για να δουν ποιες σελίδες έχουν επισκέπτονται οι μαθητές.
Αν εντοπίζουν σελίδες με ανεπίτρεπτο περιεχόμενο
που περνάνε από τα φίλτρα του ΠΣΔ να στέλνουν σχετική αναφορά στον cachemaster@sch.gr.
·
Θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηση
στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων φωτογραφιών μαθητών για την
ασφάλεια και προφύλαξη των ίδιων των μαθητών
·
Αναγνωρίζουμε το δικαίωμα στους
εκπαιδευτικούς να επιβλέπουν το περιεχόμενο του διαδικτύου που προσπελαύνουν οι
μαθητές και να επιλέγουν αυτό που θεωρούν σωστό για τους μαθητές τους ή
τουλάχιστον να προβαίνουν σε σχετικές συστάσεις.
§ Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να συστρατευτούν στην καταπολέμηση του
παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.
Πηγές :
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου